گوسفند زنده | دام زنده

گوسفند زنده-دام زنده-گوسفند زنده تهران-قیمت گوسفند زنده-دام زنده تهران

گوسفند زنده | دام زنده

گوسفند زنده-دام زنده-گوسفند زنده تهران-قیمت گوسفند زنده-دام زنده تهران

مجموعه گوسفند زنده پیام با هدف عرضه گوسفند زنده، دام زنده، گوساله و گاو زنده در سراسر ایران در سال 1390 راه اندازی گردید.

برای دریافت خدمات ما به صورت 24 ساعته کافیست تنها با شماره های اعلام شده از طرف ما تماس گرفته و درخواست دام خود را ثبت نمایید. شماره همراه 09122005029 برای خدمات رسانی 24ساعته

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

درمان بیماری کپلک گوسفند

بیماری کپلک به فراوانی در حیوانات علف خوار گاو و گوسفند و به ندرت در انسان ها مشاهده می شود. این بیماری در سال 67-68 در شمال کشور شیوع پیدا کرد که در جهان از نظر تعداد بی سابقه بود.

کپلک یکی از بیماری های مهم انگلی و مشترک بین انسان و حیوان است که انگل آن کرمی پهن و برگی شکل می باشد که طول آن بین 3 تا 7 سانتی متر در گونه های مختلف متفاوت می باشد. نام علمی آن انگل فاسیولا می باشد. در انسان 4 تا 6 سال و در گوسفند تا 13 سال عمر دارد.

این بیماری از سال 1980 افزایش پیدا کرده است. در مناطق به خصوصی از جهان مانند بولیوی، اکوادور، مصر و پرو شیوع بالایی داشته است. شمال ایران و قسمت هایی از چین میزان این عفونت انقدر بالا بوده که آن را به یک مساله مهم و بهداشتی منطقه تبدیل کرده است. شیوع بیماری کپلک گوسفند در استان گیلان در سال 1367 اتفاق افتاد که گسترده ترین اپیدمی در جهان بود. بیماری در دی ماه آن سال شروع شده بود و 18 ماه به طول انجامید. شایع ترین میزبان اصلی حیوانات مانند گاو و گوسفند بودند.

  • علائم بیماری کپلک گوسفند

شامل کم خونی، ضعف، تب، افزایش ترشح بزاق، کسلی، سختی تنفسی و له له زدن است. حیوان در ابتدا ترشح شفاف از بینی دارد اما بعداً ترشحات موکوسی چرکی شده و بصورت یک کبره خشک در اطراف سوراخ های بینی جمع می شوند. پوزه، لب ها و گوش ها پرخون بوده و لب ها و زبان متورم هستند. لنگیدن نیز شایع است و در صورت پیاده روی حیوان سم ها ممکن است کنده شوند.

  • روش های پیشگیری و درمان کپلک گوسفند

برای پیشگیری:

– کنترل حشرات در محدود کردن انتشار این بیماری بسیار مهم است.

– انتقال گوسفندان به آغل در عصر درصد ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

– ریشه کنی انگل از طریق درمان عمومی آنها.

– مبارزه با حلزونهای میزبان واسط

برای درمان:

– داروی ضد کپلک تری کلابندازول علیه این انگل مؤثر است

– دی هیدروامتین عضلانی نیز مؤثر است.

  • ۹۸/۰۲/۱۵
  • گوسفند زنده پیام

درمان بیماری کپلک گوسفندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی